Yapılanmamız

          Hastanemizin açılışından bu yana hastalarımıza en iyi hizmeti sunmak adına sağlık sektöründen artan beklentileri karşılamak, verimli ve kaliteli sağlık hizmeti sunabilmek için kurum içinde bir sistem oluşturulmuştur. Verimlilik ve Kalite Yönetimi bu sistem içinde hep en iyiyi hedeflemiş, çalışmalarında hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutarak süreci yönetmiştir.

          Verimlilik ve Kalite yönetim sistemimiz; T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları,Verimlilik Yerinde Değerlendirme Rehberi  ile Uluslararası Sağlıkta Akreditasyon  Standartları doğrultusunda oluşturulmuş olup,  hasta ve çalışan güvenliğini hastane süreçlerinin tüm aşamalarında ortaya koymayı amaçlamıştır. Hasta ve hasta yakınlarımıza, ziyaretçilerimize ve çalışanlarımıza güvenli bir hastane ortamı sağlamak için kesintisiz olarak risklere karşı sistem içerisindeki tüm süreçleri izlemekteyiz. Hasta güvenliğinin sağlanması için tıbbi hata olasılığının azaltılmasında ve hataların tekrarının önlenmesinde politikamız çalışanlarımız tarafından desteklenmektedir.

Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü Verimlilik ve Kalite Uygulamaları Daire Başkanlığı ve Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Verimlilik Kalite ve Akreditasyon  Daire Başkanlığı tarafından yayımlanan uygulamaların aksatılmadan yerine getirilmesi, değerlendirme sürecinde kullanılacak verilerin sağlık tesisince bilgi yönetim sistemine doğru ve zamanında aktarılmasının sağlanması ve Verimlilik ve Kalite  Değerlendirmesi ile ilgili tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibinin sağlanması amacıyla; USS ve TSİM sistemine girilen veriler ve TSİM dışında, hastaneden  toplanan bilgiler ışığında yönetici takip ekranlarında  istatistikler (sevkler, yoğun bakım hizmetleri, doğumlar, ameliyatlar v.b.) oluşturulmakta, bu sayede hem denetim yapılmakta hem de ihtiyaç halinde hazır verilere ulaşım sağlanmaktadır.


Kalite politikamız T.C. Sağlık Bakanlığı mevzuatı doğrultusunda;

  • Çağdaş, uluslararası standartlarla desteklenen ve toplam kalite bilinciyle oluşturulmuş işletim ve yönetim sistemini kurmak,
  • Hasta odaklı ve tıbbi etiğe uygun hizmet anlayışından ayrılmadan, her zaman daha iyisi olabileceğimiz inancıyla kendimizi sürekli ölçmek ve iyileştirmek,
  • Organizasyon yapımızı ve kapasitemizi, sürekli değişen ve gelişen sağlık gereksinimlerine göre düzenlemek,
  • Güvenilir, çağdaş, ekonomik, verimli, hızlı ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
  • Hasta ve çalışan memnuniyetini göz önüne almak,
  • Hastalar ve çalışanlar için tercih edilebilir şartları oluşturmaktır.

Verimlilik Yerinde Değerlendirme Rehberi

Sağlıkta Kalite Standartları Hastane

https://khgmverimlilikkalitedb.saglik.gov.tr/

https://kalite.saglik.gov.tr/